Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Το Overbooking στην πρακτική των ξενοδόχων

Ένα πρόβλημα που έγινε συνήθεια: Διπλοκρατήσεις, ή για τους μυημένους overbooking! Ξεκινώντας ως πρόβλημα πριν από πολλά χρόνια λόγω έλλειψης συστημάτων διαχείρισης των δωματίων του ξενοδοχείου για σωστή διανομή στην λιανική πώληση (online και offline αγοράς), κατάντησε να γίνει μια κακή συνήθεια. Υπάρχουν δύο βασικές όψεις για το συγκεκριμένο θέμα:
1. Από τη μία είναι οι ξενοδόχοι που αντιμετωπίζουν τις διπλοκρατήσεις ως πρόβλημα στη λειτουργία του ξενοδοχείου και προσπαθούν να τις ελαχιστοποιήσουν ή να τις εξαλείψουν. Η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει πληθώρα λύσεων για να αποφύγει ο ξενοδόχος τυχών διπλοκράτηση. Ειδικά στην υψηλή περίοδο με ελάχιστα διαθέσιμα δωμάτια ξενοδοχείων στην περιοχή, τις περισσότερες φορές, μια διπλοκράτηση, είναι επώδυνη για τον ξενοδόχο. Επιπλέον, τα επακόλουθα μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσμενή για το ξενοδοχείο, αφού πέραν του επιπλέον κόστους για την τακτοποίηση του πελάτη σε άλλο κατάλυμα, είναι και το θέμα των σχολίων (reviews) που θα ακολουθήσουν. Με το τελευταίο ίσως είναι και το χειρότερο, αφού το να "πέσει" σε βαθμολογία ένα ξενοδοχείο σε rating, κοστίζει ακόμη περισσότερο από τη μεταφορά του σε άλλο κατάλυμα.
2. Στον αντίποδα των παραπάνω, βρίσκονται εκείνοι οι οποίοι είναι οπαδοί του Overbooking, θεωρώντας ότι είναι μια τακτική να εξασφαλίσουν την μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα του ξενοδοχείου τους. Θεωρώντας δεδομένο ότι ένα μέρος των πελατών θα ακυρώσουν την τελευταία στιγμή (μη γνωρίζοντας προφανώς πως να στήσουν την πολιτική ακυρώσεων) πιστεύουν ότι είναι καλύτερο να ταλαιπωρήσουν μερικούς πελάτες - ταξιδιώτες, από το να τους μείνει ένα δωμάτιο άδειο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουν καμία σχέση με το τι θα γράψει μετά την επιστροφή του ο πελάτης στα διάφορα κανάλια rating, και ποια θα είναι η αξιολόγηση του καταλύματος.

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η τεχνολογία πλέον, μας δίνει τη δυνατότητα να ελαχιστοποιήσουμε ή και ακόμη περισσότερο να μηδενίσουμε τις διπλοκρατήσεις, πολύ απλά χρησιμοποιώντας ένα σύστημα channel manager. Το Channel manager μας εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή διανομή των δωματίων του ξενοδοχείου σε όλα τα online κανάλια πώλησης, αφού σε περίπτωση κράτησης από ένα κανάλι, η διαθεσιμότητα μειώνεται αυτόματα από όλα τα κανάλια, όπως επίσης και σε περίπτωση μιας ακύρωσης, η διαθεσιμότητα επανέρχεται σε όλα τα κανάλια. Με αυτό τον τρόπο δεν δεσμεύεται ο ξενοδόχος για ελάχιστο αριθμό καναλιών πώλησης λόγω μη δυνατότητας διαχείρισης όλων αυτών. Ως αποτέλεσμα είναι η καλύτερη διανομή των δωματίων, η αύξηση των πωλήσεων και των κερδών, και ο μηδενισμός των διπλοκρατήσεων, που και αυτό σημαίνει μείωση του κόστους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου